English
Česky

Návod ke hře

Vážení návštěvníci,

Přinášíme krátký návod, jak to u nás funguje. Každá hra trvá 15 minut čistého času. Mezi hrami je pět minut na odevzdání vest a instruktáž další skupiny.

 

Oblečení

Doporučujeme tmavší oděv a sportovní boty (aréna je tmavá, je tam umělá mlha, avšak svítí tam ultrafialové světlo a tedy světlé věci, zejména bílá, svítí a jste tak snadný cíl „na odstřel“).

 

Před nasazením vest

Po příchodu na recepci Laser game Harlequin si můžete vybrat herní mód; je tu možnost všichni proti všem (Deathmatch) nebo týmová hra, kdy můžete postavit maximálně pět týmů. Týmy by měly mít stejný počet hráčů, neboť týmy o menším počtu mají výhodu. Za zásah protihráče inkasuje střílející 100 bodů, opačně za střílejícího je to – 50 bodů. Hráči, kterých je v týmu méně, nedokáží nasbírat tolik záporných bodů a mají větší možnost výhry.

Můžete si vybrat i barvu Vašeho týmu (červená, modrá, zelená, žlutá, růžová, oceán – světle modrá). Další věcí, kterou si můžete zvolit je herní prostředí, tedy jaká hudba bude doprovázet Váš výkon. Na výběr máte:

Nyní je třeba nahlásit nebo napsat obsluze Vaše herní jména (přezdívky), do systému je možné psát jména bez českých akcentů, a případně rozdělení do týmů. Když budete mít vše připravené dopředu, či přijdete dostatečně brzo před začátkem Vaší hry, nebudete zdržovat sebe ani ostatní. Ideální je 15 až 20 minut.

Poté co personál naší arény vše připraví a nadejde čas Vaší hry, jste upozorněni.

Jdeme si tedy nasadit vesty a vzhůru do boje!

Nasazení vest a instruktáž

Každá vesta po aktivaci do hry na displeji zbraně zobrazeno jméno hráče, je tedy potřeba vyhledat si své jméno a poté vestičku nasadit. Vesta patří dozadu baťůžkem, kde je důležitá elektronika. Na stranách jsou k dispozici upínací pásky, které je před hrou nutné zapnout.

Pokud se jedná o skupinu dětí, prosíme moc rodiče či doprovod o maximální součinnost, aby personál mohl dodržet časový plán.

Na zbrani je potřeba mít při hře obě ruce, jednu ruku na spoušti a druhou na oblém držadle, kde je zabudován dotykový senzor. K dispozici je i tlačítko na osvětlení arény zbraní.

Zásahy jsou možné do všech svítících senzorů protihráče.

Po zásahu Vašich světelných diod jste upozorněni zvukovým znamením a také bílým blikáním Vaší vesty. To trvá pět sekund, poté se Váš hráčský život obnoví. První sekundu jste nesmrtelní, jestliže by Vás někdo pronásledoval, se zlým se potáže.

Návod k jednotlivým módům hry je níže!

 

Během hry

Během hry je důležitá hlavně Vaše bezpečnost. Ke zraněním může dojít, pokud se po aréně pohybujete příliš rychle, nevěnujte pozornost okolí, potom se můžete srazit s některým z hráčů, či s velmi tvrdou překážkou.

Ideální je neběhat a dávat pozor na hráče i překážky, zdraví máte jenom jedno!

Ještě jedno důležité upozornění: nelézt na překážky, nejsou k tomu uzpůsobené, můžete se propadnout dovnitř a způsobit si poranění.

Pokud se Vám během hry cokoliv stane, vyjděte ven z arény, náš personál se o Vás postará.

 

Po hře

Při ukončení hry prosím opusťte arénu, upněte zbraň do pojistky a poté odložte vestu na věšák s daným číslem. Když zbraň nedáte do pojistky, je velmi namáhaný datový kabel mezi zbraní a vestou a může se poškodit, vesta potom není funkční pro následující hru.

Personál Vám zobrazí výsledky Vaší hry na monitoru a vytiskne podrobnosti, které si můžete odnést.

 

Doufáme, že Vám tento návod přispěje ke spokojenosti v naší aréně Laser game Harlequin!

 

Další možnosti (pro pokročilé hráče)

Používáním arény souhlasíte s naším provozním řádem, který je uveřejněn na stránkách www.lasergameharlequin.cz.

Deathmatch v2

Jedná se o klasickou hru, jejímž cílem je zastřelit co nejvíc soupeřů a co nejméně umírat. Při základním nastavení se hraje na jeden zásah, tedy co zásah, to smrt. Je však možné změnit při vytváření hry sílu střelby a přejít ke hře na více zásahů.

Ve hře vesta svítí zvolenou barvou. Po zásahu daný modul problikne bíle, zavibruje, a následně celá vesta na 5 vteřin zhasne. Poté se oživí, přičemž tato fáze trvá 1 vteřinu, hráč již může střílet, ale není zasažitelný. To je znázorněno blikáním jednoho světelného okruhu na vestě.

 

Bonusy

Ve hře mohou být zapnuté bonusy (defaultně povoleno). Jednou za čas se některý z terčů v aréně rozsvítí žlutou barvou spolu s osvětlením v jeho okolí - bonus je v tu chvíli aktivní. Toto zahlásí také aréna. Zůstává aktivní, dokud jej někdo nevezme střelením do bonusu a nebo do uplynutí 15 vteřin (oboje je oznámeno arénou). Poté zhasne. Při získání bonusu vesta zahlásí, který bonus hráč získal a zavibruje zbraní. Může se jednat o jeden z následujících tří, přičemž bonus hráči zůstává po dobu uvedenou u každého bonusu a nebo do získání nového bonusu:

  1. kulomet - pro střelbu stačí stisknout spoušť a držet ji, zbraň následně střílí automaticky, dokud nedojde k uvolnění spouště. Délka trvání 30 vteřin.

  2. neviditelnost - celá vesta zhasne a tváří se, jako by byl hráč mrtvý. Délka trvání 30 vteřin.

  3. nesmrtelnost - vesta rychle pulzuje a hráč je nesmrtelný. Zásah od jiného hráče je pouze znázorněn bílým bliknutím zasaženého modulu a zavibrováním. Délka trvání 15 vteřin.

 

Mina

Ve hře může být také zapnuta mina (defaultně povoleno). Jednou za čas některý z terčů začne červeně pulzovat (včetně osvětlení arény v jeho okolí) a aréna oznámí aktivaci miny. Rychlost pulzování se zvyšuje až do výbuchu (znázorněno bílým stroboskopem a zvukem v aréně). Tento proces trvá přibližně 3 vteřiny. Při výbuchu terč vystřelí do svého okolí. Zasažený hráč umírá.

 

Osvětlení

Během hry je zapnuto osvětlení arény na zvolenou barvu (defaultně modrá, kvůli viditelnosti bonusu a miny) a jsou zapnuty také UV ledky (jsou-li připojeny). Po skončení hry všechny prvky v aréně svítí slabší bílou barvou a UV ledky jsou vypnuty.

 

Achievementy

 

double kill

zabití dvou hráčů během 3 vteřin

monster kill

zabití tří a více hráčů během 3 vteřin

Teamdeathmatch v2

Tento herní režim je totožný s Deathmatch v2, s jediným rozdílem - podporuje hru na týmy. Hráči jsou rozděleni do jednotlivých skupin, pro které společně získávají body a snaží se zvítězit nejen jako jednotlivci, ale také jako tým.

Při zakládání hry se kromě hrůčů zadávají i týmy, jejich názvy a barvy a zároveň přiřazení hráčů do týmů.

Při nahrání hry na vesty je před jejím spuštěním možné změnit parametry FriendlyFire - pokud je zatrženo, mohou se navzájem zastřelit i hráči ve stejném týmu.

Orby

Další z herních režimů založených na klasické hře typu deathmatch. První změnou je hra na 4 zásahy, tedy každý zásah v základu ubírá 25 bodů zdraví (neboli HP), kterých má na začátku a po oživení hráč vždy 100. Pokles zdraví je signalizován barem na displeji a také pohasínáním celé vesty. Všichni hráči mají stejnou barvu, červenou, takže lze snadno rozlišit, kdo má kolik HP. Každý zásah je znázorněn bílým probliknutím zasaženého místa a vibracemi. Po úmrtí vesta zhasne na 5 vteřin a následně při oživování 1 vteřinu bliká (a nedá se zastřelit, avšak může už střílet).

Orby

Pevnou součástí tohoto režimu jsou orby. Jedná se o bonusy, které může hráč získávat tak, že střelí do příslušného terče v aréně. Celkem jsou 4 druhy a každý nabízí hráči jiné zvýhodnění. Hráč může současně mít více bonusů, třeba i všechny. Po úmrtí se bonusy držené hráčem vrací na terč do arény, daný orb je znovu aktivní. Každý bonus má svou specifickou barvu. Jakmile jej hráč získá, jeden světelný okruh na vestě se touto barvou obarví, takže ostatní hráči vědí, kdo má jaké zvýhodnění. Při získání dalšího bonusu se přebarví další okruh na vestě, postupně směrem od ramen dolů. V tabulce je soupis bonusů a jejich popis.

 

kulomet

tyrkysová

Hráč může stisknout spoušť a držet ji zmáčknutou, zbraň střílí automaticky. Není potřeba pro každý výstřel spoušť zmáčknout znovu.

sniperka

žlutá

Hráč získá silnější zbraň, která při zásahu ubírá dvojnásobné množství HP. Na běžného hráče tak stačí dva výstřely, protože ubírají 50 HP.

štít

fialová

Veškeré zásahy, které hráč dostane, mu způsobí poloviční ztrátu HP. Při zásahu normální zbraní přijde o 12,5 HP, při zásahu sniperkou o 25.

léčení

zelená

Pokud nemá hráč plné HP, postupně se automaticky léčí a HP se doplňuje. Rychlost léčení je 1 HP za 50 ms, takže za vteřinu se obnoví 20 HP.

Na začátku hry jsou orby rozmístěny náhodně na zvolené 4 terče v aréně. Během hry se pak každý bonus (orb) vrací na stejné místo. V nastavení hry je možné zvolit, že se orby nemají rozmisťovat náhodně. Vybrané 4 terče jsou zadány v šabloně hry, jelikož toto nastavení se běžně nebude měnit.

 

Osvětlení

Během hry je zapnuto osvětlení arény na zvolenou barvu (defaultně tmavě červená) a jsou zapnuty také UV ledky (jsou-li připojeny). Terče, které fungují jako orby, mají barvu podle příslušného bonusu a stejně tak osvětlení v jejich okolí. Jakmile hráč bonus získá, terč zhasne a jeho okolí se rozsvítí stejně jako zbytek arény. Terče, které nejsou zvolené jako orby, jsou po celou dobu zhasnuté. Po skončení hry všechny prvky v aréně svítí slabší bílou barvou a UV ledky jsou vypnuty.

Agenti

Akční režim založený na principu týmového deathmatche, ovšem převedený na nesymetrickou hru. To znamená, že ve hře se vyskytují dva týmy, ale jejich vlastnosti, velikost a hodnocení je rozdílné. Tyto týmy navíc nejsou pevně stanoveny. Řečeno jednoduše, ve hře jsou hráči (modrá barva) a agenti (červená barva). Rozdělení na agenty probíhá náhodně při začátku hry - 3 vteřiny před jejím zahájením. To, že se hráč stane agentem, mu vesta oznámí. Zároveň se rozsvítí červeně.

Cílem hry je být agentem co nejdéle a zastřelit co nejvíce modrých hráčů. Agenti se nemohou zastřelit navzájem, modří hráči také ne. Je-li hráč zasažen agentem, umírá (na 5 vteřin) a poté se oživuje (1 vteřina) opět jako modrý hráč. Zasáhne-li hráč agenta, stane se tento hráč agentem a z původního agenta je hráč.

Pokud se hráčovi povede zastřelit dva agenty jedním výstřelem, stává se dvojitým agentem. To znamená, že po úmrtí zůstává ještě jednou agentem. Obdobně to je při zasažení 3 a více agentů současně, hráč zůstane agentem ještě dvakrát (nebo vícekrát), nicméně tohle se nejspíš nikdy nestane